Stickat och tovat luciatåg


Här ser ni mitt härliga luciatåg. Jag stickade det till förra julen.
Luciatåget är stickat i ullgarn från Kampes Ullspinneri som ligger i Ullervad utanför Mariestad,
Fantastiskt roligt att sticka. Figurerna är slätstickade och sedan har jag tovat dem i tvättmaskinen med såpa i 60 grader.
Jättespännande att se resultatet när man öppnar tvättmaskinsluckan.
Sedan är de stoppade med vadd.
Mönstret till luciatåget hittade jag i en veckotidning. Vill ni ha det så skriv en kommentar här så kan jag maila det till dig.
Lucian, stjärngossen, tärnan, tomtarna och pepparkaksgubben är ca 35-40 cm höga.

Kommentarer :

#1: Anna

Hej, jag har sökt med ljus och lykta efter detta mönster. Har du mönstret kvar ännu och vill du skicka det till mig i så fall?

Mvh Anna

skriven
#2: Lillbeth

Jag har mailat det till dig idag.

skriven
#3: Lillbeth

Jag har mailat det till dig idag.

skriven
#4: Lilla

Hej,vilket fint luciatåg!har du mönstret kvar ännu och vill du skicka det till mig i så fall?

Mvh Lilla

skriven
#5: Anonym

Oj vad fint , har du möjlighet att maila detta till mej?
[email protected]

//Anna

skriven
#6: Ilona

Hej!
Så underbart luciatåg!
Har försökt att få tag på just detta men tyvärr utan resultat.
Skulle bli så glad om du kan dela med dig av detta till mig.
Önskar dig en god jul!

skriven
#7: Anonym

Hej! Jag skulle gärna vilja ha mönstret till luciatåget.tack på förhand! Mvh Ulrika

skriven
#8: Anonym

Vilket fint luciatåg. Vore väldigt tacksam för beskrivningen. Med vänlig hälsning, Cecilia.

Svar: Ser inte din mailadress.
Gillan

skriven
#9: Anonym

Vilket fint luciatåg. Vore väldigt tacksam för beskrivningen. Med vänlig hälsning, Cecilia.

skriven
#10: Karin Larsson

Så fina figurer! Vill gärna mönstret. Tack på förhand och God Jul! /Karin

skriven
#11: Anonym

Jättefint luciatåg!
Tar tacksamt emot mönster om du har?
Tack på förhand/ B-I

skriven

Kommentera inlägget här :